Juan-Pablo Montoya saját hibájából esett ki a vasárnapi Ausztrál Nagydíjról, a verseny után mégis meglepő nyíltsággal zúdította bírálatok özönét csapattársára, a szerinte "hősködő" Kimi Räikkönenre és a McLarenre.
>Juan-Pablo Montoya a vasárnapi Ausztrál Nagydíj után meghökkentő nyíltsággal indított támadást saját alakulata, a McLaren, valamint csapattársa, a szerinte "hősködő" Kimi Räikkönen ellen.
>Montoya, aki a Williamsnél töltött évek során gyakran bírálta akkori munkaadóit, a McLarennél eddig nem teregette ki a szennyest, most azonban sokat sejtető vakmerőséggel fordult a csapata ellen.
Räikkönenre főként azért volt mérges, mert a finn szerinte túl erőszakosan viselkedett vele a verseny első körében.
"Hát persze, az előző is egy ilyen futam volt" - idézi Montoyát az autosport.com. - "Rám rontott az autójával, és most is ugyanezt tette. De ez nem sokat számít - elvégre versenyzünk. Nem fogok bőgve elvonulni a sarokba emiatt."
Montoya azt a körülményt is Räikkönen ellen fordította, hogy csapattársa a legutolsó körben futotta meg a verseny leggyorsabb körét.
"Kimi csak hősködött az utolsó körben, mert abban fél másodperccel gyorsabb volt, mint addig bármikor az egész futam során. Tehát korábban vagy túl lassú volt, vagy az utolsó kör kivételével végig valami máson járt az esze a versenyzés helyett" - vélte Montoya.
"Ha az ember belegondol, hogyan gyorsulhat valaki fél másodpercet az utolsó körben? És mit nyerhet vele? Új pályacsúcsot úgysem állít fel, mert azt Michael (Schumacher) 1:24-gyel tartja, szóval akkor minek kockáztatni? Azért, hogy kirepülj az utolsó kanyarban? Fogalmam sincs."
Montoya, akinek a helye jövőre nem biztos a McLarennél, úgy véli, Räikkönen fenyegetve érzi magát tőle. Amikor megkérdezték, hogy a csapattársa miért rámenős vele, azt felelte: "Szerintem azért, mert jó helyzetben vagyok. Tavaly nem kerültem olyan szituációba, hogy felvegyem vele a harcot, ezért akkor nem érezte veszélyben magát."
Nincs új a nap alatt
A kolumbiai versenyző nyíltan mérges volt a McLarenre, amiért az Ausztrál Nagydíj 34. körében, az egyik Safety Car-periódus alatt várnia kellett a sorára a boxban, miközben a szerelők kicserélték az orrkúpot Räikkönen autóján.
Montoya emiatt összesen 36.160 másodpercet töltött a boxutcában, azaz 6.2-vel többet csapattársánál, és 16-tal többet a toyotás Ralf Schumachernél. Bár a késedelem a Safety Car jelenléte miatt önmagában nem lett volna döntő, Montoya pozíciót is vesztett vele.
"Kissé megütköztem azon, hogy a csapat ilyesmit tett" - mondta. - "Amikor halmozott boxkiállásokat kell lebonyolítaniuk, és lehetőségük van rá, hogy mindkét autójukat a dobogóra juttassák, ők úgy döntenek, kicserélik Kimi orrkúpját."
A kolumbiai szerint ez is hozzájárult, hogy Ralf Schumachert üldözve később túlságosan ráfutott a célegyenesre vezető kanyar rázókövére, amely megütötte az autóját, a kiesését okozva.
"Igen, valóban megsérült (Kimi) szárnyvéglapja, de az ügy végül oda vezetett, hogy én ráfutottam a kerékvetőre, az autó kikapcsolta önmagát, és értékes pontokat vesztettünk. Ha nem úgy járnak el, eleve nem kerültem volna Ralf mögé" - jelentette ki.
Ez a történet ismerős húrokat penget meg, Montoya ugyanis a Williamsnél azután szánta rá magát a csapatváltásra, hogy a 2003-as Francia Nagydíjon úgy érezte, akkori alakulata szándékosan Ralf Schumachert támogatta a boxtaktikával.
Montoya, aki 9 ponttal jelenleg az összetett 6. helyén áll, a melbourne-i eset után beszélt a McLarent irányító Ron Dennis-szel, de nem hagyta magát meggyőzni.
"Ron azt állította, hogy Kimi elég gyors volt a győzelemhez is, de kiderült, hogy ez nem volt igaz" - mutatott rá. - "Ezért az lett az eredmény, hogy ő a 2. helyen végzett, én pedig nem értem célba, amivel legalább 6 pontot elvesztegettünk a konstruktőri bajnokságban."
"Kár érte, mert az autónk jól ment. A Renault valamivel gyorsabb volt nálunk, de nem jelentősen. Én pedig szerintem kicsit gyorsabb voltam Kiminél, ezért (a megpördülések nélkül) eredményesek lehettünk volna. Azt hiszem, Fernando úgyis legyőzött volna minket, a tempónk azonban így sem volt rossz." |